Lifestyle, Smart & Healthy

10 stappen om jouw ‘LEVEL 10’ te bereiken.

We hebben allemaal wel die ene vriend(in) die altijd gelukkig , gezond en in goede vorm lijkt te zijn. Misschien zou jij ook wel zo willen zijn? Je vriend(in) heeft eenvoudigweg de beste versie van zichzelf gevonden. En jij kunt dat ook.
Binnenin ons allemaal is er die betere versie die wacht om ontdekt te worden. Iemand die er beter uit ziet, zich gelukkiger voelt en die in staat is alles uit het leven te halen.
Ik ga je helpen deze persoon te vinden in 10 gemakkelijk te volgen stappen.

Stap 1: Wees voedingsbewust
Net zoals een auto het beste rijdt op goede brandstof, zo heb jij de juiste balans nodig van koolhydraten, proteïnen en gezonde vetten om je op je best te voelen en te presteren.
Proteïnen zijn essentiële voedingsstoffen die vele rollen vervullen, waaronder het opbouwen en behouden van spiermassa en het behouden van sterke botten.
Koolhydraten, zoals groenten, fruit, peulvruchten, volkorenbrood, zilvervliesrijst,… zijn de brandstof die je lichaam gebruikt als energiebron. Ze zijn tevens ook een belangrijke bron van brandstof vóór, tijdens en na duurinspanningen.
Gezonde vetten, namelijk enkelvoudig en meervoudig onverzadigde vetten. Vetten zijn een belangrijk onderdeel van onze voeding, maar vergeet niet dat te veel ervan kan leiden tot toename van je gewicht. Gebruik vetten dus verstandig!
Begin je dag goed met een voedzaam ontbijt!
Een evenwichtig ontbijt geeft het lichaam brandstof en voorziet het van energie en essentiële voedingsstoffen zoals vitaminen, ijzer en calcium. Het overslaan van het ontbijt kan resulteren in het grijpen naar ongezonde voedingsmiddelen later op de dag, wat ervoor kan zorgen dat je je essentiële voedingsstoffen mist.
Om dips in je bloedsuikerwaarden te vermijden, sla je geen maaltijden over en kies je voor voedzame snacks om geen hongergevoel te hebben.

Stap 2: Eet jezelf gezond
Heb je hiaten in jouw eetgewoonten van stap 1 gevonden? Misschien eet je niet de juiste balans koolhydraten, proteïnen en gezonde vetten?
Het eten van 5 kleine, evenwichtige maaltijden gedurende de dag zal helpen om een voldaan gevoel te bereiken.

Stap 3: De kracht van proteïnen
Wat je doelen voor je lichaamssamenstelling ook zijn, of hoe je huidige bouw ook is, proteïnen zijn een vitaal onderdeel van je voedingsplan. Ze komen voor in iedere cel van het lichaam en leveren de essentiële aminozuren die nodig zijn voor de opbouw en het behoud van spieren.
Proteïnen worden in ons lichaam voortdurend afgebroken en opgebouwd, maar iedere dag gaat er ook een hoeveelheid verloren. Die moet door onze voeding worden aangevuld. Eet je te weinig hoogwaardige proteïnen, dan zullen je proteïnevoorraden ( je spieren) uitgeput raken.
Het behoud van spieren is heel belangrijk om gewicht te verliezen, want spieren verbranden meer calorieën. En voor het verkrijgen van een strakke lichaamsbouw door proteïnen te combineren met krachttraining.

Stap 4: De juiste vetten
Er zijn bepaalde soorten vet die als gezond beschouwd worden en die van essentieel belang zijn voor het lichaam. Bronnen van goede vetten zijn enkelvoudig onverzadigde vetten, zoals olijfolie-sesamolie-avocado’s-olijven-noten-pindakaas, en meervoudig onverzadigde vetten , zoals soja olie- walnoten – zonnebloem ,sesam-en pompoenzaden – vette vis ( zalm, tonijn, makreel, forel en sardines).
Krijg je niet voldoende goede vetten binnen, overweeg dan zeker om een omega 3 supplement, zoals Herbalifeline, rijk aan essentiële vetzuren EPA en DHA.²

Stap 5: Hydrateer voor je gezondheid
Water is een dorstlesser die helpt het lichaam gezond te houden en ervoor zorgt dat we op ons best functioneren. Ook de Herbalife kruidendrank, Herbalife Hydrate en de sportdrank CR7Drive dragen bij tot een optimale hydratie.
Hoeveel water je nodig hebt hangt af van je gewicht, je lichaamstemperatuur en je dagelijkse activiteit. Gemiddeld genomen kan je gaan voor 8-10 glazen (van 200 ml) per dag.
Voldoende hydratatie voor, tijdens en na de inspanning is heel belangrijk.
Voor: 500 ml vloeistof , 30-60 minuten voor de inspanning
Tijdens:100-200 ml vloeistof iedere 15 minuten
Na: 100-200 ml vloeistof

Stap 6: Haal plezier uit beweging
Regelmatige lichaamsbeweging zal je helpen jouw Level 10 doelen te bereiken. Toch kan lichaamsbeweging slechte voeding niet compenseren. Het vergt heel veel activiteit om genoeg calorieën te verbranden om echt een verschil te kunnen maken. Maar beweging is mooi meegenomen. Alledaagse activiteiten zoals wandelen of fietsen zullen helpen je hart gezond te houden en spiermassa te behouden of op te bouwen. Bovendien zal het je ook helpen je op je best te voelen en er op je best uit te zien.

Stap 7: Rust en herstel
Een effectief trainingsschema bestaat niet alleen uit training: het is van essentieel belang goed na te denken over welke voeding je jouw lichaam geeft om het van brandstof te voorzien. Door de juiste voedingsmiddelen op de juiste tijden te eten kun je meer uit je lichaam halen en beter presteren.
Een combinatie van rust en herstel, uitgebalanceerde voeding en regelmatige lichaamsbeweging bepalen jouw fitnessregime
Slaap voldoende: ga voor 8u per nacht
Blijf gehydrateerd: goede hydratatie is van cruciaal belang voor je gezondheid, energiewaarden, herstel en prestaties
Voeding is de sleutel voor een snel herstel

Stap 8: Optimaliseer je voeding met vitaminen, mineralen en vezels
Terwijl een evenwichtige en uitgebalanceerde voeding ons de voedingsstoffen kan bieden die we nodig hebben, kan een evenwichtig leven door de normale strubbelingen toch belemmerd worden. Hectische schema’s kunnen het onmogelijk maken om de vereiste voedingsstoffen effectief op te nemen. In dergelijke gevallen kan supplementeren van je voeding helpen.
Mineralen zoals calcium helpen bij het behoud van sterke botten en tanden. Er zijn er 17 die we moeten consumeren omdat het lichaam deze niet kan aanmaken.
Vitaminen ondersteunen het metabolisme van koolhydraten, proteïnen en vetten en spelen ook een belangrijke rol bij het behoud van botten en een normale spierfunctie.
Vezels zorgen voor een betere opname van de voedingsstoffen. Een vezelsupplement helpt je om de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid, 25 g vezels, binnen te krijgen.

Stap 9: Zet je schouders eronder
Het is tijd om afscheid te nemen van die vervelende negatieve gedachten, want daar is in dit plan geen ruimte voor!
Je moet de mentaliteit van een topsporter aannemen en erin geloven dat je succes zal hebben. Als je dat doet, zal je ook succes hebben.
Hou de persoon in gedachten die je zou willen zijn!

Stap 10: Inspireer anderen!
Daag vijf andere mensen uit hun ‘Level 10’ te bereiken. Je bent nu op weg om anderen te inspireren met jouw geweldige resultaten.

YOU DON’T HAVE TO BE GREAT TO START, BUT YOU HAVE TO START TO BE GREAT!

Leave a Comment